שייט באיים הפולינזים

טהיטי בורה בורה ואיי פולינזיה הצרפתית

טיולי שייט והפלגות

שייט בפולינזיה אל איי החברה (סוסייטי) וטואמוטו בהדרכת טניה רמניק | 15 יום

טיול אל שתי קבוצות איים אקזוטיים בפולינזיה אשר באוקיינוס השקט. זהו מסע מרהיב אל עברו השני של העולם. אנו שטים בספינה קטנה בין שפע של איים מרהיבים ועורכים סיור מקיף  בארכיפלג של איי החברה המפורסמים וביניהם טהיטי ובורה בורה, ואל טבעות האטולים של איי טואמוטו. פולינזיה הרחוקה משכה בחבלי קסם מגלי ארצות, סופרים, ציירים ואומנים אל הנופים עוצרי הנשימה, ואל התושבים הפולינזים והתרבות הייחודית שלהם.   זהו גן עדן עלי אדמות, חול הים באיים דומה לאבקת משי לבן ורך, שפע של פירות טרופיים ומאכלי ים, לב האיים הוא נוף הרים ירוקים, ולגונות ים בצבע טורקיז מקיפים אותן. נשות האיים עם פרח טרופי בשערן נראות עדיין בדיוק כמו אלה שדגמנו בפני פול גוגן הצייר המפורסם.

אנו טסים אל עברו השני של כדור הארץ ויוצאים לשייט למסע מקיף בו אנו משלבים סיורים ימיים בצד נסיעות במגוון רכבים ברחבי האיים והליכות רגליות לחוש את הטבע של המקום. שייט בספינה הפרטית פנורמה 2 הנושאת כחמישים נוסעים וצוות גדול ומגוון שמציע נוחות ופינוקים במהלך השייט. המטיילים יורדים מהספינה, מבקרים באיים, חווים את התרבות וההיסטוריה העשירה ואת הנופים עוצרי הנשימה. שימו לב! כל הסיורים כלולים במחיר הטיול, כולל בסן פרנסיסקו בדרכנו לשם, ובאי טהיטי לפני ובתום השייט.

מסלול הטיול

יום 1

טיסה לטהיטי - לב האוקיינוס השקט

בשעת לילה מוקדמת נעלה על טיסה ישירה לסן פרנסיסקו ונמשיך בטיסה ישירה לטהיטי (Tahiti), בה ננחת לקראת הערב. בשדה התעופה פפיאטה (Papeete) נזכה לקבלת פנים עם שרשרת פרחים מסורתית, וניסע באוטובוס לבית המלון. (ארוחת ערב)

יום 2

סיור באי טהיטי

לאחר ארוחת הבוקר, נצא ליום טיול באי המרכזי של איי החברה, טהיטי. ניסע לאורך חופו של האי טהיטי. הליכה קצרה ויפה תוביל אותנו אל אראהוראהו-מאראה (Arahurahu Marae) היושבת בליבו של עמק מקסים. זהו אתר קדוש ששימש למטרות רוחניות וחברתיות בפולינזיה הטרום-נוצרית. נמשיך בסיורנו למרכז העיר פפיאטה ונאכל ארוחת צהריים במסעדת פול גוגן. אחר הצוהריים נשוב לעיר הבירה ולמלוננו בפפיאטה. (ארוחות ב,צ,ע)

יום 3

טהיטי, עליה לספינת הטיולים והפלגה לבורה בורה

בשעות הבוקר נמשיך את סיורנו באי טהיטי. לקראת הצהרים נשוב לנמל פפיאטה (Papeete) ונעלה לספינה פנורמה 2 להתארגן בחדרים. אחרי תדרוך ותרגיל בטיחות, נשוט לבורה בורה (Bora Bora). לילה בים. (ארוחות ב,ע)  

יום 4

האי והלגונה בורה בורה

מוקדם בבוקר נגיע לאי בורה בורה, מהאיים היפים בפולינזיה, ואחד המקומות המצולמים ביותר בעולם. הר גבוה ותלול צוקים בולט במרכזו, טבעת של חול ושוניות אלמוגים מקיפה אותו, ובינה לבין ההר לגונה רגועה עם מי טורקיז. ניכנס במעבר ימי מהאוקיינוס אל הלגונה של בורה בורה עליה חולש הר אוטמנו (Otemanu).  בשעות הבוקר נצא לסיור היכרות עם הטבע והתרבות המיוחדים של האי ברכב בעל עבירות גבוהה. אחר הצהרים נצא לשייט בסירת קאנו פולינזית מסורתית ונצפה בטריגונים ובכרישי שונית שחורי סנפיר, משם  נצא עם משקפות צלילה ושנורקלים אל הים הפתוח להמשיך לצפות וללמוד על העושר שמציע האוקיינוס לתושבים הפולינזים ולמבקרים במקום. לילה בעגינה. (ארוחות ב,צ,ע) 

יום 5

ראייטיאה – אי גן העדן הרחוק

בבוקר נחצה את הלגונה בשייט ונגיע לראייטיאה (Raiatea). משמעות השם היא "גן עדן רחוק" ו"שמיים עם אור רך".  ראייטיאה, הידועה גם כ"האוואי", נחשבת למולדתם של הפולינזיים המקוריים. נצא לסיור היכרות במיניבוס בליווי מדריך בן המקום.  ניסע דרך העיירה הראשית אוטורואה (Uturoa), המרכז התרבותי והאדמיניסטרטיבי של ראייטיאה.  ביציאה מהעיירה נראה את הר טמהני (Temehani), שם צומח הפרח הנדיר הטיארה אפטאהי (Tiare Apetahi). הפרח, שעלי הכותרת שלו בצורת מניפה, הוא אנדמי למקום וצומח על ההר הזה בלבד.  נבקר במקדש המראה העתיק (Marae) של טפוטפואטיאה (Taputapuatea), שלאחרונה הפך לאתר מורשת של אונסק"ו. נשמע על ההיסטוריה של המקום. אחר הצהריים: נשוט בקיאק בנהר הפארואה (Faaroa), הנהר היחיד בפולינזיה הצרפתית שניתן לשוט בו, עם מדריך מומחה שיוביל אותנו בנבכי סבך היער הטרופי.  לילה בעגינה. (ארוחות ב,צ,ע) 

יום 6

ראייטיאה – אי גן העדן הרחוק

בבוקר נחצה את הלגונה בשייט ונגיע לראייטיאה (Raiatea). משמעות השם היא "גן עדן רחוק" ו"שמיים עם אור רך".  ראייטיאה, הידועה גם כ"האוואי", נחשבת למולדתם של הפולינזיים המקוריים. נצא לסיור היכרות במיניבוס בליווי מדריך בן המקום.  ניסע דרך העיירה הראשית אוטורואה (Uturoa), המרכז התרבותי והאדמיניסטרטיבי של ראייטיאה.  ביציאה מהעיירה נראה את הר טמהני (Temehani), שם צומח הפרח הנדיר הטיארה אפטאהי (Tiare Apetahi). הפרח, שעלי הכותרת שלו בצורת מניפה, הוא אנדמי למקום וצומח על ההר הזה בלבד.  נבקר במקדש המראה העתיק (Marae) של טפוטפואטיאה (Taputapuatea), שלאחרונה הפך לאתר מורשת של אונסק"ו. נשמע על ההיסטוריה של המקום. אחר הצהריים: נשוט בקיאק בנהר הפארואה (Faaroa), הנהר היחיד בפולינזיה הצרפתית שניתן לשוט בו, עם מדריך מומחה שיוביל אותנו בנבכי סבך היער הטרופי.  לילה בעגינה. (ארוחות ב,צ,ע) 

יום 7

האי המלכותי הואהינה

שייט בוקר לאי המלכותי הואהינה (Huahine), בעבר ביתה של האצולה הטהיטית, ונחשב לערש התרבות הפולינזית.  כאן נמצא ריכוז מרשים של מקדשים פולינזים עתיקים, חלקם מתוארכים עוד ל- 700 לפנה"ס.  הואהינה היא ג'ונגל טרופי שופע מטעי קוקוס, ווניל, בננה, פרי לחם, ושדות מלון.  נקיף את האי, נבקר בכפרים הקטנים פארה (Fare) ומאבה (Maeva), וגם באתר ארכיאולוגי ומטע ווניל.  נבקר במקום מושבם של צלופחים כחולי-עיניים במפרץ פיי (Faie).  בערב נתארגן לשייט ארוך אל  הארכיפלג של איי טואמוטו ונשוט לאי מקטיאה (Makatea). לילה בים.  (ארוחות ב,צ,ע)

יום 8

ארכיפלג טואמוטו והאי מקטיאה

האי מקטיאה אינו דומה לאף אי אחר בפולינזיה הצרפתית.  הוא אינו אטול רגיל, אלא אי אלמוגים מוגבה הנישא כמה מטרים מעל לים.  צוקי אבן סיד תוחמים את החוף, ופנים האי משופע בצמחייה עם מינים נדירים של ציפורים וכמה בולענים מעניינים.  האי הרדום והמרהיב הזה הוא ביתם של שלושה מיני ציפורים מקומיות בסכנת הכחדה: יונת הפירות של מקטיאה, היונה המלכותית המרשימה, והקנית הקטנה. נצא לסיור בן מספר שעות, נחצה את האי הייחודי הזה ונגיע לחוף יפהפה. נטייל בין בריכות האבן ונבקר במערה ייחודית.  נשחה לתוך המערה. מערכת המנהרות התת קרקעית הזו נפתחת בהדרגה לקתדרלה מימית מרהיבה, מלאה בזקיפים ונטיפים משונים ונפלאים.  אחר הצהריים נשוב לספינה ונפליג לאי רנגירואה (Rangiroa).  לילה בים.  (ארוחות ב,צ,ע)

יום 9

אטול רנגירואה

בבוקר נגיע לרנגירואה, האטול הגדול ביותר באיי טואמוטו, ואחד מהגדולים בעולם. רנגירואה, המושכת צוללנים מרחבי העולם, מורכבת מ- 240 איונים באורך יותר מ- 177 ק"מ וכוללת לגונה עמוקה.   ניסע ללגונה הכחולה, בריכה טבעית שנוצרה מאיונים וריפים בלגונה הראשית.  עם עומק של חמשה מטרים בלבד, הלגונה הכחולה היא מקום אידיאלי לשחייה, שנורקל, וצפייה בחיים הימיים המגוונים.  ניהנה מפיקניק פולינזי מסורתי לפני החזרה לספינה.  לילה בעגינה.  (ארוחות ב,צ,ע)

יום 10

אטול החולות הוורודים

נצא לשייט מוקדם בבוקר ונגיע לטיקהאו (Tikehau), הקרוי גם "אי החולות הוורודים".  האטול הקטן הזה כולל מספר איונים קטנים עם חולות לבנים וורודים, שופעים במטעי קוקוס וגומחות חבויות.  בטיקהאו נמצא שלווה מוחלטת וחופים יפהפיים.  הלגונה, שנוצרה מטבעת רציפה של שונית אלמוגים, מזכירה בריכת שחייה ענקית.  האקווריום התת-ימי הזה מלא בבעלי חיים מכל הסוגים.  לפי חוקר הים האגדי ז'אק קוסטו, יש בלגונה הזו יותר דגים מאשר בכל לגונה אחרת בפולינזיה הצרפתית.  נצא לסיור הליכה, נבקר בחוות הדגים המשפחתיות, בהן לוכדים זנים שונים של דגים באמצעות מבוך של גדרות תת ימיות.  השלל נשלח לפפיאטה ונמכר בשווקים המקומיים.  נבקר בטוהראהרה (Tuherahera), באזור הדרומי והמיושב של האי. טוהראהרה, שפרחים צבעוניים של היביסקוס ובוגנוויליה מעטרים את רחובותיו, הוא אחד מהכפרים היפים ביותר באטולים של טואמוטו.  נמשיך בשייט אחר הצוהריים לטטיארואה (Tetiaroa). (ארוחות ב,צ,ע)

יום 11

האי המקודש טטיארואה

טטיארואה הוא גן עדן לציפורים, צבי ים ומינים רבים של חיות ימיות, והוא נחשב למקודש בתרבות הטהיטית.  בעבר, חופי החול הלבנים עם עצי הקוקוס והלגונה השמיימית היו מקום מושבה של האצולה הטהיטית.  לכן לא מפתיע שמרלון ברנדו התאהב במקום במהלך צילומי הסרט "המרד על הבאונטי" ב- 1960 וקנה אותו בהמשך. הוא בנה במקום בית נופש אקולוגי יוקרתי.  נבלה את הבוקר באי הקסום הזה, נטייל בלגונה ונשנרקל במים הצלולים שלה. נצא לסיור הליכה מודרך, נטייל באי הציפורים טהונה איטי (Tahuna Iti), מקום מושבה של אוכלוסיית הציפורים הגדולה ביותר בטהיטי. כאן חיים עופות ימיים, פריגטות, פתונים, סולה חומה ויסעורים.  נמשיך אחר הצהרים בשייט שקיעה לעבר האי מוריאה (Moorea).  (ארוחות ב,צ,ע)

יום 12

האי מוריאה

מוריאה היא ההשראה למקום המיתי באלי היי (Bali Hai) בספר "Tales of the South Pacific" של ג'יימס מיצ'נר.  שמונה פסגות עצומות בלגונה נראות למרחוק, מהחוף המערבי של טהיטי. בשעות היום נצא לסיורים ברכבים בעלי עבירות טובה ליהנות מן הנופים המיוחדים של האי, ההרים הגבוהים, המפרצים העמוקים המוקפים בדקלי קוקוס, השדות החקלאיים והמקדשים העתיקים, נבלה גם בים ונתמקד בתצפיות על להקות דולפינים. בלילה ניהנה מארוחת פרידה.  לילה בעגינה.  (ארוחות ב,צ,ע)

יום 13

בחזרה לטהיטי

בשעות הבוקר נצא בשייט קצר בחזרה אל נמל פפיאטה באי המרכזי טהיטי. לאחר ארוחת הבוקר ניפרד מצוות הספינה ונרד אל החוף. ניסע לביקור מסכם במוזיאון הטבע וההיסטוריה של טהיטי. אחר הצהרים נוכל לסייר בניחותא בשווקים והחנויות של פפיאטה ולעת ערב נעלה על טיסה ארוכה חוצת אוקיינוס לסן פרנסיסקו. (ארוחות ב,צ)

ימים 14-15

סן פרנסיסקו והטיסה הביתה

בשעות הבוקר ננחת בסן פרנסיסקו. נצא משדה התעופה וניסע באוטובוס ליום סיור מלא ומקיף בסן פרנסיסקו, כולל הדרכה מקומית. לעת ערב נשוב לשדה התעופה לטיסה טרנס אטלנטית בחזרה הביתה. עקב אורך הטיסה ושינויי השעות ננחת בארץ בביום ה- 15 בשעות הערב.  

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

המחיר כולל:

טיסות בינלאומיות בחברת יונייטד כמפורט במסלול הטיול, כולל מיסי נמל הנקובים בכרטיס
לינה, כלכלה, תחבורה וצוות כמפורט בתכנית.
כל הטיולים היבשתיים והימיים באיים, סיורים ודמי כניסה לאתרים כמפורט בתוכנית.
העברות וסיורים משדה התעופה ובחזרה, כולל בסן פרנסיסקו
שימוש בציוד שנורקלינג (מומלץ להביא בכל זאת ציוד אישי מהבית)
תשר לנותני השירותים לאורך כל הטיול, כולל תשר מורחב לצוות הספינה.
שובר של 50 יורו לאדם לשירותי הסיפון - באר וכביסה

המחיר אינו כולל:

הוצאות אישיות כגון: כביסה, משקאות חריפים ושתיה קלה
ארוחות שאינן כלולות
ביטוח רפואי ומטען, כולל ביטוח ביטול
ווייפיי (זמין תמורת תשלום)
מסי נמל מקומיים שאינם נקובים בכרטיס ושמשולמים בחו"ל.

הערות:

ייתכן שתוכנית הטיול תשתנה לפי שיקול דעתם של חברת Variety Cruises וקפטן הספינה במקרה של תנאי מזג אוויר קיצוניים, או במידה שרשויות הנמל מעכבות את יציאתו של כלי השייט, או בנסיבות חריגות שמעבר לשליטתו של הצוות.
בהתאם לצורך, מדריכינו יערכו שינויים בתוכנית הטיול (לטובת ורווחת הנוסעים) וזאת על מנת לשפר את מסלול הטיול ולהביא להצלחתו המלאה.
מחיר הטיול נכון בהתאם למחירי הדלק ומיסי הנמלים עד ינואר 2023. במידה ויחולו התייקרויות ייתכן כי מפעילי הספינה יעלו את המחירים בהתאמה.

על הספינה - PANORAMA II

פנורמה 2 היא ספינת שייט באורך 50 מטר המצייתת לנהלים העדכניים של SOLAS למסעות שייט בינלאומיים. עם מנוע ומפרשים בגודל 600 מ"ר, מדובר בספינה נוחה עם הפלגה בטיחותית.

מידע כללי:

אורך: 50 מטר
שנת השקה: 2004 (שיפוץ: 2015)
תאים: 25 תאים בדרגות A B C P
קיבולת: 49 נוסעים
צוות: 16-18 קפטן, מלחים וצוות מקצועי, אנשי מלונאות ומסעדנות, מדריכים.
פנורמה 2 הושקה ב- 2004 ומסיעה רק 49 נוסעים. היא מציעה תנאי לינה בסטנדרט גבוה ושייט נוח ובטיחותי. אוניית השייט האיכותית הזו חצתה את האוקיינוס האטלנטי מספר פעמים, מסיישל למונטה קרלו, ומהים השחור לתוניסיה. השטחים הציבוריים כוללים באר ראשי ולאונג', ששופץ ב- 2015, עם רצפת עץ וריהוט חדש, מרופד בצבעי קורל חמים. לשירותכם הקפטן, צוותו המנוסה וחברת השייט.

מפרטי התאים:

התאים החיצוניים של הספינה פנורמה 2 ממוקמים בסיפונים העליונים, הראשיים והתחתונים, והם עוצבו עם גימורי עץ איכותיים וריפודים בצבעים חמים. שירותי התאים עשויים משיש, עם מקלחות וחלונות מרובעים (בתאי הסיפון העליונים והראשיים) וחלונות עגולים (בתאי הסיפון התחתונים). כל התאים מצוידים במערכת מיזוג אוויר עם וויסות, וכן מסך טלוויזיה שטוח, טלפון (לשימוש פנימי), מייבשי שיער, מיני מקרר, מוסיקה, מערכת כריזה וכספות. 4 תאי סיפון תחתונים יכולים לשמש כתאי טריפל.

שגרת היום בסיפון:

בשעות היום הנוסעים יכולים לבלות בלאונג' המקורה, בסלון, ובאזורי הסיפון הפתוחים והמזמינים, המהווים אזורי התקהלות ואכילה טבעיים, מקום מצוין לשבת עם ספר טוב וליהנות מהנופים. פלטפורמת שחייה בירכתיים של פנורמה 2 מאפשרת לשחות מחוץ לספינה כאשר מזג האוויר ותנאי העגינה מאפשרים זאת.

סיפון ראשי

הלאונג' הראשי עם ספותיו הנוחות, באר השירות ומסך הפלזמה הוא מרכז הפעילויות החברתיות והתדרוכים היומיים. כאן ניתן לפגוש נוסעים אחרים או לקרוא ספר טוב מהספרייה. האזור הזה שופץ ב- 2015, עם רצפת עץ, ריהוט חדש וספות נוחות מרופדות בצבעי קורל חמים.

חדרי אוכל פנימיים וחיצוניים

חדר האוכל הממוקם בסיפון התחתון מרווח מספיק כדי להכיל את כל הנוסעים ובופה גדול. אזור הירכתיים בסיפון העליון הוא אזור חצי-מקורה ונרחב, שם האורחים יכולים ליהנות מארוחות ספונטניות מול נופים יפים בימים של מזג אוויר טוב. האוכל מוגש בשולחן או מוצג בבופה חם וקר, הכולל גם מחלקת אה לה מינוט - אוכל טרי מוכן לפי הזמנה. התפריט הוא בינלאומי, עם דגש על מאכלים מקומיים.

סיפון שמש

אזור החרטום בסיפון העליון מרווח, עם ספת שמש מתכווננת לשיזוף בנוחות מרבית.

תנאי הרשמה ותשלום:

מקדמה בסך 1500 יורו לאדם בעת ההרשמה.
תשלום שאר הסכום עד 150 יום לפני מועד ההפלגה.

דמי ביטול ותנאים:

ממועד ההרשמה ועד 150 ימים לפני היציאה: 1500 יורו
פחות מ-150 ימים לפני ההפלגה: 25% דמי ביטול
פחות מ-100 ימים לפני ההפלגה: 50% דמי ביטול
פחות מ-70 ימים לפני ההפלגה: 75% דמי ביטול
פחות מ-35 ימים לפני ההפלגה: 100% דמי ביטול
עלות ביטול טיסות בינלאומיות ופנימיות בהתאם למדיניות חברת התעופה.
במקרה שהשייט יתבטל מסיבות הקשורות ישירות לקורונה ודומיו, יידחה מועד ההפלגה לשנה העוקבת, אך התשלום לא יוחזר.
במידה ונוסע אינו יכול לצאת להפלגה, הוא רשאי להעביר את מקומו לנוסע אחר במידה כל עוד הוא יוכל להשלים בזמן שנותר את כל הבדיקות וההכנות לטיול, ויישא בעלויות הכרוכות בשינוי.

לתשומת לבכם:

הטיול בהדרכת טניה רמניק, מדריכה המתמחה בטיולי שייט, בתרבויות האוקיינוס השקט, ושהתה ביאכטה ברחבי פולינזיה מספר שנים.
אנו כוללים במחיר הטיול חבילת טיסות בינלאומיות קבוצתיות (מותנה במינימום 10 נרשמים) במסלול ת"א - טהיטי ובחזרה.
דרושה אשרה לארה"ב לצורך המעבר בטיסות דרך ארה"ב לטהיטי .
הטיסות וההפלגות יתבצעו בהתאם להנחיות חברות התעופה והשייט. פרטים אקטואליים יימסרו לנוסעים קרוב יותר למועד ההפלגה
מומלץ לכלול ביטוח ביטול במקרה של אי יכולת להצטרף לטיול מכל סיבה שהיא.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

מי את יוון – ארץ ההרים והים, ארץ רבת פנים, ערש התרבות המערבית? חלק א'

יוון הוא שמה העברי של היחידה המדינית בדרום מזרחה של אירופה, המקום בו הבלקן נושק לים האיגאי […]

קובה – סוף עידן הקומוניזם

החלום האמריקני קובה ניהלה מלחמת שחרור מספרד, מלחמה ללא הילה, מול אימפריה שדעכה מזמן. קובה ידעה את הקולוניאליזם […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טהיטי בורה בורה ואיי פולינזיה הצרפתית

טיולי שייט והפלגות

שייט בפולינזיה אל איי החברה (סוסייטי) וטואמוטו בהדרכת טניה רמניק | 15 יום