טיול שייט בגן עדן – הפלגה באיי סיישל

טיולי שייט בקבוצות

יעד קסום לאוהבי טבע, נופים נדירים והחיים הטובים | 9 ימים

הפלגה חווייתית בין חופים מקסימים, מפרצים חבויים, לגונות ואיי אלמוגים, טבולים ביערות הגולשים ממרומי ההרים עד למי האוקיינוס. טיול השייט משלב טבע, שמורות טבע נדירות ותרבות מקומית בהדרכת טניה רמניק. 

אקו טיולי שטח מזמינים אתכם להפלגה בגן עדן. בואו לגלות ולחוות את איי סיישל בהפלגה חווייתית באיי סיישל במגה יאכטה "פגסוס" (44 אורחים בלבד) בהדרכת טניה רמניק. ההפלגה בכלי שייט קטן מאפשרת להגיע לכל המקומות המעניינים ביותר באיים. נבקר במאהה (Mahe), פרלין (Praslin), לה דיג (La Digue) אי הציפורים ואיים רבים אחרים, שרק באמצעות היאכטה שלנו ניתן להגיע אליהם. 

הטיול מיועד לחובבי טבע נופים ושמורות, וגם לכל חובבי החיים הטובים שרוצים לשלב בין יעד, שבדרך כלל מזוהה עם חופשת בטן-גב, לטיולי טבע בשמורות טבע פראיות עם צבי ים ענק בני מאות שנים, צפייה בציפורים מרשימות, טיול ביערות טרופיים, לימוד על תרבות מקומית מרתקת וביקור בשווקים תוססים. בטיול נשלב גם בילוי בחופים לצרכי מנוחה או פעילויות שחייה ושנורקלים.

מסלול הטיול

יום 1

תל אביב - מאהה, בירת ויקטוריה, סיישל ועלייה ליאכטה

נטוס מתל אביב דרך אתיופיה לעיר ויקטוריה, בירת מאהה, סיישל. לאחר הנחיתה, ניסע לנמל ונעלה על היאכטה Pegasus. לאחר הרמת קוקטיל משותפת נפליג לאי סנט אנה (St. Anne). לאחר שחייה מרעננת נעגון ללינת לילה ונאכל ארוחת ערב חגיגית לציון תחילת השייט.

 

צילום: טניה רמניק

יום 2

מהאי סנט אנה (St. Anne) לאי קוריוז Curieuse

הבוקר נפליג לאי Curieuse, אי קטנטן, שהוכרז כשמורת טבע ונצא לסיור בו.

אורכו של האי קוריוז, השוכן כק"מ אחד צפון-מזרחית לפראלין, הוא כ-3 ק"מ. שמו המקורי, "איל רוז'" (Ile Rouge, "האי האדום"), הוענק לו בשל אדמתו האדומה. היות שהאי הוא חלק מהפארק הימי (Marine Park), הוא מוגן בקפידה ורק כמה משפחות חיות בשטחו. כאן גדלים צמחים אנדמיים רבים, ובסיור המודרך תזכו להכיר רבים מהם. בנוסף, גדלים כאן דקלי קוקוס האהבה – Coco De Mer, סמלם של איי סיישל, קינמון, וניל ואננס בר. פרט לכך, מאכלס האי כ-250 צבי יבשה ענקיים (Giant Tortoise), שהובאו אליו  מאטול אלדברה (Aldabra) בשנות ה-80. מזה כמה שנים פועלת באי תכנית רבייה של הצבים. בעבר היה קוריוז מושבת מצורעים, שאת שרידי בתיהם ניתן עדיין לראות. באי נמצא גם וילה קולוניאלית גדולה ומשוחזרת המוכרת בשם "בית הרופא" (Doctor’s House). בווילה התגורר רופא האי בשנות ה-70 של המאה ה-19. שבילי השמורה מתפתלים ברחבי האי ובעיקר בשטחן של הביצות רחבות הידיים בהן גדלים 8 מיני מנגרובים.

לאחר הסיור נחזור אל החוף לארוחת ברביקיו תחת העצים. אחה"צ נהנה מהחוף ומשנרקול בים. נעגון ללינת לילה.
Photo by Andrea Izzotti

יום 3

האי קוזאן Cousin, אי הציפורים - מפרץ Anse Lazio

בבוקר נפליג לאי Cousin, 'אי הציפורים', אשר הוכרז כשמורת טבע. 

האי קוזאן הוא אי גרניט במרחק כשני ק"מ מהאי פראלין. האי, ששטחו 270 דונם, הפך ב-1968 לשמורת הטבע הראשונה בעולם בבעלות בין-לאומית, עם רכישתו על ידי המועצה הבין-לאומית להגנת הציפורים (International Council for the Protection of Birds, ICBP), שהפכה בימינו לחברת "בירדלייף" (BirdLife). הרכישה נועדה לשמר את אוכלוסיית ציפורי הסבכי האחרונה שנותרה בסיישל. האי הגרניטי הקטן והמיוער, הוא ביתן של עשרות אלפי ציפורים, חלקן ציפורים נדירות שנמצאות בסכנת הכחדה.

האי, שהפך לשמורת טבע ב-1968, זכה בהגנה נוספת ב-1974, כשהוגדר כ"שמורה מיוחדת" (Special Reserve). חשיבותו נובעת לא רק מהיותו בית גידול לעופות ימיים אנדמיים, אלא גם מכך שאתר הרבייה החשוב ביותר של צב הים הקרני (Hawksbill turtle) במערב האוקיינוס ההודי נמצא בשטחו. את האי קוזאן מנהל כיום הארגון "נייצ'ר סיישל" (Nature Seychelles). פעילויות השימור כוללות ניטור של המגוון הביולוגי באי, מחקר וכן החזרה לטבע של מינים בסכנת הכחדה, כגון מין של אדום החזה בשם Seychelles Magpie Robin. 

השמורה, אותה מנהל צוות עובדים מקומיים בלבד, מסייעת לקהילות באי השכן פראלין הודות לתיירות האקולוגית שהיא מציעה. את האי קוזאן מנהל כיום הארגון "נייצ'ר סיישל" (Nature Seychelles). פעילויות השימור כוללות ניטור של המגוון הביולוגי באי, מחקר וכן החזרה לטבע של מינים בסכנת הכחדה, כגון מין של אדום החזה בשם Seychelles Magpie Robin.

אחה"צ נפליג למפרץ Anse Lazio, צפון האי פרלין, אחד מהחופים היפים ביותר בעולם. נהנה מספורט ימי, שנורקלים ושחייה. נעגון ללינת לילה.

 

צילום: טניה רמניק

יום 4

האי אריד (Aride) - האי סנט פייר (St. Pierre)

בבוקר נפליג לאי אריד (Aride) ונטפס ברגל אל פסגת האי, שממנה נשקף נוף מרהיב על כל הסביבה. בביקור באי אריד נתוודע למראם של האיים לפני 250 שנה, טרם התיישבות האדם בהם. אריד הוא האי הצפוני ביותר בקבוצת איי הגרניט בסיישל. אורכו 1.6 ק"מ ורוחבו 600 מטרים. האי הוא גם בית גידול לאוכלוסיות החשובות ביותר של העופות הימיים באוקיינוס ההודי. בשטח האי מתרבים 18 מינים של ציפורים מקומיות (לרבות חמש אנדמיות לסיישל), יותר מינים מבכל אי אחר בסיישל וכאלפי עופות ימיים המתרבים בו מדי שנה. את האי מנהלת החברה לשימור האי סיישל (Island Conservation Society of Seychelles) כשמורת טבע לכל עניין ודבר. בני האדם היחידים הגרים בו הם עובדי השמורה. האי אריד ממלא תפקיד חשוב ביותר בשימור החי והצומח בסיישל, הן ביבשה והן בים. דוגמה לכך היא חגורה של 200 מטרים מקו החוף של האי המוגדרת כאזור מוגן.  בצהריים נמשיך אל האי סנט פייר (St. Pierre), שם נעצור לשחייה ושנירקול, ולקראת שקיעה נעגון ב – St Anne, באי פרלין (Praslin), ממנו נמצא מחר לסיור בפרלין. נעגון ללינת לילה.

 

צילום: טניה רמניק

יום 5

פראלין (PRASLIN) - עצי דקל האהבה - האי Felilte

נצא באוטובוס מנמל פראלין וניסע דרך מעבר ההרים הראשי לשמורת הטבע ואלה דה מה ("עמק חודש מאי", Vallée de Mai). נהנה מנופים מרהיבים בנסיעה לאורך החוף, שתעבור בכפרי דייגים ציוריים וביער עבות בגווני ירוק מנוגדים. נגיע לואלה דה מה, נקודת ההתחלה של הסיור המודרך. נגלה שמורת יער מרהיבה, שהוכרזה על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית ובה ריכוז עצום של עצי דקל האהבה ("קוקוס הים", Coco de Mer), הזרע הגדול ביותר בממלכת הצומח. מתחת לחופתם של דקלי הענק ביער הבראשיתי נוכל לחוש שאנו צועדים בקתדרלה, חוויה מהנה ומרוממת ביותר. נחפש הזדמנויות לצפייה בתוכי השחור (Black Parrot), אחת הציפורים הנדירות בעולם, ונאזין לצלילים הגבוהים של שריקתו. בהמשך נצא מואלה דה מה לחוף קוט ד'ור (Côte d’Or) שנבחר מספר פעמים לאחד החופים היפים בעולם. בחוף יינתן זמן חופשי לשחיה ולהנאה ממשקאות קלים ומרעננים. אחר הצהריים נמשיך בהפלגה אל האי Felicite. נשחה או נצלול, ולקראת שקיעה נפליג אל חופי האי לה דיג ונעגון ללינת הלילה.

Photo by 18042011

יום 6

האי לה-דיג (La Digue) שם צולם הסרט "רובינזון קרוזו"

האי לה דיג (La Digue). זהו האי השלו והציורי ביותר מבין איי סיישל ואורח החיים בו נותר מסורתי. האי שימש אתר צילומים לכמה סרטים ידועים כמו "רובינזון קרוזו" ו"עמנואל". רוב תושבי לה-דיג, כאלפיים אנשים, עובדים במטעי הווניל והקוקוס או מתפרנסים מדיג ומבניית סירות. ה"מונית" המקומית היא עגלת השוורים ומספר המכוניות הממונעות מוגבל. תושבי המקום משתמשים בעיקר באופניים. נרד מהסיפון בסירות זודיאק בדרכנו לסיור באוטובוס בשמורת הטבע Veuve Nature Reserve. משם נמשיך דרך יוניון פלנטסיון (Union Plantation) לחוף שבמפרץ סורס ד'ארז'אן (l’Anse Source d’Argent). נגיע לאחוזת ל'אוניון (L’Union Estate) ונבקר בה. נראה את תנור הקופרה (ציפה מיובשת של פרי הקוקוס), את המטחנה המפיקה שמן קוקוס בדרך מסורתית ואת בית האחוזה הקולוניאלי. ניהנה מזמן חופשי במפרץ סורס ד'ארז'אן, אחד החופים הנהדרים בעולם. נתפעל מתצורות הסלעים הייחודיות, המרשימות ביותר בסיישל, שבילים נסתרים ינחו אותנו לאורך החופים המוזהבים העטורים ביערות דקלי קוקוס, ובינות צוקי גרניט המזדקרים אל–על ונוחתים בתלילות היישר למימי האוקיינוס. אחר הצהריים נפליג לאי Moyenne, שם נעגון ללינת לילה.

Photo by Rafal Wolinski

יום 7

האי מויין (Moyenne)

את חלקו הראשון של היום נבלה באי מויין (Moyenne) בטיול, בשחייה, בשנרקול ובארוחת ברביקיו על החוף. אחר הצהריים נפליג לויקטוריה, עיר הבירה של איי סיישל, ונאכל ארוחת ערב חגיגית עם הקפטן, מוסיקה חיה וריקודים. נעגון ללינת לילה באי מאהה.

ימים 9-8

יום סיור במאהה וטיסה חזרה לארץ

לקראת השעה 10:00 ולאחר ארוחת הבוקר, ניפרד מהיאכטה. נצא באוטובוס לסיור בעיר ויקטוריה ובאי מאהה (Mahe) . נסייר במרכז הקולוניאלי של "הבירה הקטנה ביותר בעולם", ויקטוריה. נראה את מבני המשפט, המוזיאון, סניף הדואר, מגדל השעון. נבקר בשוק הססגוני של מאהה בו דוכני דגים טריים, פירות טרופיים וירקות, עשבי תיבול ותבלינים. במהלך הסיור נהנה מארוחת צהריים (כלולה). לאחר מכן ניסע לביקור בגנים הבוטניים המרהיבים של מאהה ונצא לסיור בו נגלה את המספר העצום של הצמחים במערכת האקולוגית השונה של סיישל. בסיום הסיור ניסע לשדה התעופה ונצא בטיסה דרך אתיופיה חזרה לתל אביב. נחיתה בארץ לפנות בוקר של יום 9, 29/09.

Photo By Markus Mainka

  • שייט על יאכטה מפנקת ואינטימית (מקסימום 44 נוסעים על היאכטה)
  • פנסיון מלא ומשודרג על היאכטה
  • האיים סנט אנה, סנט פייר, פליסיטה, מויין
  • האי לה דיג שם צולם הסרט "רובינזון קרוזו" + האי פראלין עם עצי דקל האהבה
  • טניה רמניק המדריכה - הקיפה את העולם במסע ביאכטה בין איים ואוקיינוסים במשך כעשר שנים

צרו עימנו קשר


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

תאריך יציאה תאריך חזרה מדריך שם הספינה מחירים וסוגי חדרים הערות מס' ימים מבצע הרשמה
21/09/2024 29/09/2024 טניה רמניק‎ מגה יאכטה Pegasus לחצו לפירוט 9

בחרו בסוג התא על מנת לצפות במחירים הרלוונטים:

הרשמה
מחיר לאדם / הנחת רישום מוקדם
סוג החדר
€4,790 4590.00€

המבצע בתוקף עד 19/05/2024

תוספת ליחיד בתא: 2150 €.

תא מקטגוריה A
€4,450 4250.00€

המבצע בתוקף עד 19/05/2024

תוספת ליחיד בתא: 1690 €.

תא מקטגוריה B
€5,290 5090.00€

המבצע בתוקף עד 19/05/2024

תוספת ליחיד בתא: 2450 €.

תא מקטגוריה P

דגשים מיוחדים

מחיר הטיול:

**אישור סופי על הזמנת תא מקטגוריה P או B ינתן כמספר ימים לאחר ההרשמה.

מחיר הטיול כולל:

טיסות מתל אביב דרך אדיס אבבה ועד סיישל וחזרה לתל אביב עם חברת התעופה "אתיופיאן".
שייט על יאכטה מפנקת ואינטימית (מקסימום 44 נוסעים על היאכטה).
יום סיור מלא במאהה לאחר סיום השייט, כולל ארוחת צהריים.
הפלגה לפי התוכנית בתא בהתאם לנבחר.
שלוש ארוחות ביום ביאכטה בכל תקופת ההפלגה.
כל סיורי החוף והסיורים שמפורטים במסלול הטיול.
כל הכניסות לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.
הדרכה של טניה רמניק,
גודל קבוצה: 12-22 נוסעים.
העברות משדה התעופה לאנייה וחזרה.

מחיר הטיול אינו כולל

מסי נמל ימיים בסך 395 € למטייל.
הוצאות אישיות.
תשר לצוות האוניה.
משקאות קלים ואלכוהוליים.
ביטוחים אישיים.
אינטרנט ביאכטה וכו'.

לתשומת לבכם

התכנית בפועל תיקבע ע"י קברניט האנייה ומנהל ההפלגה בהתאם לתנאי מזג האוויר.
מסלול ההפלגה, סדר הביקורים ואף כמות הגיחות אל האיים, עשויים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר. התכנית בפועל תיקבע ע"י קברניט היאכטה ומנהל ההפלגה.
קורונה: לפי המידע נכון לעכשיו, אין כלל צורך בבדיקת קורונה בכניסה לאיי סיישל.
חיסונים: יש לפנות ללשכת הבריאות המחוזית או מרפאות מטיילים לקבלת ייעוץ. שימו לב שהיות ואנו טסים דרך אתיופיה, חובה להציג לרשויות סיישל חיסון לקדחת צהובה. מטיילים מעל גיל 60 יכולים להמציא אישור ממרפאת מטיילים שעקב גילם אין צורך בחיסון. על כל מטייל להציג אישור לפני הרשויות עם הנחיתה בסיישל.
דרכון: דרכון תקף לחצי שנה לפחות ובו שני דפים ריקים לפחות.
טיסות: ע"פ מדיניות חברות התעופה, בטיסות קבוצתיות לא ניתן לבצע הושבה מראש. חלק מחברות התעופה מאפשרות לבצע הליך בידוק אישי (צ'ק אין) באינטרנט 24 שעות לפני הטיסה ובמסגרתו לבחור מושב בטיסה. על המטייל להיכנס לאתר חברת התעופה הרלבנטית ולבצע זאת בעצמו. במקרים בהם אין חברת התעופה מאפשרת זאת 24 שעות לפני הטיסה, על המטייל להגיע לנמל התעופה מוקדם מספיק (כשלוש שעות לפני הטיסה) אם ברצונו להגדיל את אפשרות הבחירה, ולבחור לעצמו ולמי שמטייל עמו מושבים סמוכים. יודגש כי כל נושא ההושבה בטיסות אינה באחריות אקו, ואקו כפופה למדיניות ההושבה הקבוצתית של חברות התעופה השונות.

קצת על המדריכה טניה רמניק

טניה ובן זוגה הקיפו את העולם במסע ביאכטה בין איים ואוקיינוסים במשך כעשר שנים. טניה, מהנדסת מחשבים בהשכלתה, עוסקת בהרצאות בהן היא מעבירה את סיפור המסע שלהם ובהדרכת טיולים מאז חזרתה ממסע נהדר זה. מהנדסת מחשבים, אוהבת חיות בכלל וסוסים במיוחד. נולדתי בקייב ונדדתי לישראל כשבהוד השרון עוד היו פרדסים ובמכולת השכונתית היה רק קפה נמס של עלית. שילבתי עבודה בהייטק עם טיולים וגיחות לקצוות תבל: מסע רכיבה בערבות מונגוליה, שהייה ממושכת בקרב שבט נוודים שכדרך חיים רועה איילי צפון באקלים האכזר של סיביר, שישה חודשים ברחבי אנטארקטיקה ומדי פעם קפיצה למזרח אסיה. בשנת 2007 יצאתי יחד עם בן זוגי והחתול שלנו למסע הפלגה בסירת מפרש קטנה. המסע נמשך כמעט 10 שנים ובמהלכו הקפנו את כדור הארץ (ויותר). שייטנו בין האיים הקריביים, עגנו בלגונות התכולות של איי פולינזיה, ביקרנו באזורים היותר נידחים באוקיינוס השקט כמו ממלכת טונגה, איי מרשל, פפואה גינאה החדשה, איי שלמה ומיקרונזיה והפלגנו בנהרות האדירים של ברזיל וגינאה. שייטנו במקומות שלא חלמנו שנגיע אליהם וחווינו רגעי שיא לצד רגעי שפל רבים מספור – סערות, כרישים, איים טרופיים יפהפיים, שחייה עם לוויתנים בלב האוקיינוס, מפגשים מדהימים עם תושבים החיים בניתוק מוחלט מהעולם המודרני, שודדי ים, ואפילו קניבלים… מאז חזרתנו לארץ אני מעבירה הרצאות בהן אני מביאה את סיפור המסע שלנו ומשתפת בחוויות היותר מיוחדות שצברנו על פני האוקיינוסים.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

לקמצ'טקה וחזרה – המשלחת הישראלית הראשונה לקמצ'טקה

יצאנו חבורה של מטיילים ותיקים ומנוסים, כמדי שנה, למסע רגלי אל מקום חדש ונידח. היעד הפעם היה […]

ארגנטינה – מחוז צ'ובוט ושמורת החופים בחצי האי ולדז

מדרום לבואנוס איירס, בחלקה הצפון מזרחי של פטגוניה ובערך באמצע הדרך בין הבירה לבין ארץ האש, בולט […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

טיול שייט בגן עדן – הפלגה באיי סיישל

טיולי שייט בקבוצות

יעד קסום לאוהבי טבע, נופים נדירים והחיים הטובים | 9 ימים