שייט לאנטארקטיקה צילום: OLYMPUS DIGITAL CAMERA

שייט לאנטארקטיקה – הדרכה באנגלית

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי באנטארקטיקה | 10 עד 12 ימים

שיט ימי מארץ האש, לעבר הקוטב הדרומי של כדור הארץ, אל אנטארקטיקה, היבשת הרביעית בגודלה שרובה ככולה מכוסה קרח לאורך כל השנה. נגיח מן הים הפתוח אל איי שטלנד הדרומיים וחצי האי אנטארקטיקה שיתגלו לעינינו. אמונדסן, האדם הראשון שהגיע אל הקוטב הדרומי תיאר את הרגשתו בפגישה הראשונה עם אנטארקטיקה, "האדמה נראית כמו לקוחה מן האגדות".
קרחוני ענק הנשקפים ממי האוקיינוס הכהים בצד הרים לבנים וגבוהים. נשוט לאורך חצי האי והאיים, נרד פעמיים או שלוש ביום לגיחות בסירות זודיאק אל החוף, נבקר בתחנות המחקר הפעילות, נטייל אל מושבות הפינגווינים, ונעלה אל מקומות הקינון של עופות היבשת כמו יסעורונים, שחפיות וחמסנים.
נרד לסיורים רגליים אל האיים וחופי היבשת האנטארקטית. נפליג דרך מפרץ נקו וחוף פרדייז, הצופים אל קרחוני ענק ופיורדים ענקיים חותכים שם את היבשת, שם ייתכן ונצפה גם בלווייתני ענק. נשוט בסירות זודיאק בין קרחונים צפים בעומק הפיורדים.

מסלול הטיול

ימים 1-2

אושואייה, העיירה הדרומית בעולם ובסיס היציאה לשיט

המטיילים יגיעו בטיסה קבוצתית או באופן עצמאי אל אושואייה, העיירה הארגנטינאית הדרומית בעולם הנמצאת בקצה ארץ האש וייפגשו עם שאר חברי הקבוצה ומדריך הטיול. למחרת בשעות אחר הצהריים נפליג דרך תעלת ביגל (Beagle), המיצר הדרומי של "ארץ האש", ונצא אל האוקיינוס.

ימים 3-4

מעבר דרייק (Drake Passage)

ביומיים אלה נפליג דרומה אל דרום האוקיינוס האטלנטי, דרך מיצרי דרייק אל הזרם האטלנטי ההיקפי המהווה את הגבול האקלימי ליבשת אנטארקטיקה. במהלך השייט נפגוש בשפע מינים של עופות האזור הארקטי כגון אלבטרוסים, יסעורים, יסעורונים, שחפים ועוד. ייתכן כי דולפינים ילוו מדי פעם את הספינה ובמרחק נוכל להבחין לעתים בסילוני מים של לווייתנים.

יום 5

איים אנטארקטיים מול חופי יבשת אנטארקטיקה

הספינה מתקרבת לאיי שטלנד וכאן נוכל להבחין בקרחונים הראשונים, שמעברם מתנשא הרכס הגבוה של חצי האי אנטארקטיקה. נעבור בתעלת שולארט (Schollaert), בין איי ברבנט ואנברס (Anvers & Brabant). נרד מהספינה בסירות זודיאק ונבקר באי קוברוויל (Cuverville) השוכן בלב מפרץ שקט מול חוף חצי האי האנטארקטי. האי מאכלס מושבת פינגווינים ג'נטו גדולה, כמו גם אזור קינון של קורמורנים כחולי עיניים וזוגות של חמסנים – גזלני ביצים ואפרוחים ומנקי הפגרים של אנטארקטיקה.

יום 6

חצי האי אנטארקטיקה, מפרץ נקו והאי דנקו

נרד בסירות זודיאק ונשוט במי המפרץ השקט נקו. המפרץ כלוא בין איים והחוף המרשים של חצי האי אנטארקטיקה, שבבסיסו שכבת סלעים כהה ומעליו קרחון ענק, הרובץ כקצפת על פני העוגה. נרד אל האי דנקו (Danco), ננחת בחופיו ונטייל בין מושבות של פינגווינים ממיני לבן סנטר וג'נטו, החיים בצד משפחות של כלבי ים.

יום 7

מפרץ גן עדן ותחנת המחקר הארגנטינאית

נמשיך ונפליג לאורך חוף היבשת האנטארקטית. גושי קרח עצומים צפים על פני הים וניתן לעתים לצפות בכלבי ים ופינגווינים נחים על גושי הקרח ולווייתנים המשייטים לאורך החופים. ניכנס אל מפרץ "גן עדן", הצופה אל קרחוני ענק ופיורדים תלולים חותכים בו את קו היבשת. נשוט בסירות זודיאק בין קרחונים צפים בעומק הפיורדים. נבקר בתחנת מחקר ארגנטינאית, שם נכיר את אורח החיים של חוקרי אנטארקטיקה, המבלים זמנים ארוכים בדרום הקר וניהנה מנופי הקרחונים המרהיבים.

יום 8

תעלת למייר

ההפלגה ממשיכה לאורך חופי חצי האי האנטארקטי, המתאפיין בהרים תלולים, סלעים כהים מאוד ושכבה עבה של קרח לבן וקרחונים כחלחלים המכסים אותה. נפליג דרך מיצר ימי צר בין הרים גבוהים, תעלת למייר (Lemaire) היוצאת דופן ביופייה, מקום טוב לצפייה בלווייתנים ונגיע אל האי פטרמן (Petermann), בו נוכל לראות ציפורים, פינגווינים וכלבי ים. נמשיך ונבקר בתחנת המחקר האוקראינית הפעילה, ששם חקרו את החור באוזון מעל אנטארקטיקה וגם נזכה לשתות וודקה רוסית מחממת לבב.

יום 9

תעלת נוימאייר ואיי מלכיור

נפליג צפונה, דרך תעלת נוימאייר (Neumayer) אל איי מלכיור (Melchior) שם נהנה מנופי הקרחונים המרהיבים של האזור ונרד שוב, באמצעות סירות זודיאק, לשוט לאורך הקרחונים ולצפות בכלבי הים והלווייתנים.

ימים 10-12

הדרך חזרה

נצא לשיט חזרה מחופי אנטארקטיקה, דרך מיצרי דרייק (Drake Passage), הים המפריד בין היבשת השישית לבין כייף הורן, הקצה הדרומי של יבשת אמריקה. ביום האחרון נשלים את המסלול וניכנס מדרום, אל נמל העיירה אושואייה, העיירה הארגנטינאית הדרומית בעולם, הנמצאת בקצה ארץ האש.

רוצים לקבל עדכון כשיהיה תאריך?


תאריכי יציאה ומחירים

הציגו לנו רק מבצעים!

דגשים מיוחדים

הטיול כולל

הפלגה לפי התכנית בתא בהתאם לנבחר.
שלוש ארוחות ביום בכל תקופת ההפלגה.
כל ההפלגות בסירות הזודיאק וסיורי החוף.
כל הפעילויות באוניה כולל הרצאות ע"י צוות מרצים ומדריכי טבע.
כניסה לשמורות הטבע.
דמי רישום וטיפול.

הטיול לא כולל

הוצאות אישיות כגון כביסה, תשר, משקאות קלים ואלכוהוליים.
ביטוחים אישיים.

תאי הלינה: התאים הינם ברמות שונות, החל מתאים לארבעה במיטות קומותיים, דרך חדרים לשניים עם מיטות נמוכות וחדרי סופיריור מרווחים יותר.
מסלול ההפלגה, סדר הביקורים, כמות הימים בכל יעד יבשתי, ואף כמות הגיחות אל היבשת והאיים, עלולים להשתנות בהתאם לתנאי השטח ומזג האוויר המשתנה באופן בלתי צפוי באנטארקטיקה.
הדרכה באנגלית ע"י מדרכיה המנוסים והמקצועיים של האנייה.
בנוסף אנו מציעים חבילה הכוללת טיסות, העברות ולילה בבית מלון: טיסות בינלאומיות ופנימיות קבוצתיות או אישיות, במסלול ת"א - בואנוס איירס - אושואייה ובחזרה. מלון וארוחת בוקר באושואייה לפני הטיול. העברות משדה התעופה לאושואייה ובחזרה. מסי נמל והיטל בטחון. לפרטים נא לפנות למשרדנו.
מועד השיט מאושואייה עד אושואייה. יש לקחת בחשבון יציאה עד יומיים לפני כן מישראל, וחזרה עד יומיים אחרי.
מבצע הרשמה עד 30.7.16: עד 20% הנחה לתאי פרימיום ועד 10% הנחה לתאי סטנדרט.
אהבתם את הטיול? הרשמו עכשיו אהבתם את הטיול?

מידע נוסף

גוף האדם וחשיפה למזג אוויר קר

גוף האדם אינו מותאם פיזיולוגית למזג אוויר קיצוני, חם או קר. טמפרטורת הגוף של האדם קבועה, והיא […]

סקוטלנד – אדינבורו – אגדה סקוטית חלק ב'

"האפון הירוק של אירופה", זהו אחד הכינויים של מדינת סלובניה, אחת המדינות הירוקות ביותר באירופה. מחצית משטחה […]

המלצות המטיילים שלנו

רוצים לשמוע מה המטיילים שלנו חשבו על הטיול? אספנו בשבילכם את כל מכתבי ההמלצה שקיבלנו במקום אחד.

שייט לאנטארקטיקה – הדרכה באנגלית

טיולי שייט לנוסע העצמאי

מסע ימי באנטארקטיקה | 10 עד 12 ימים